WRC 8 - Ford Escort MkII 1800 (1979)
Ford bugün resmi markalardan biri olarak WRC'de etkin bir şekilde yer alıyor ve zaten geçmişte de Ford Escort RS1800 ile bu şampiyonada tarih yazmıştı. Detroitli üretici, marka olarak ilk derecesini 1979'da 270 beygirlik Cosworth motorlu bu araçla yapmıştı. Bundan iki yıl sonra Ari Vatanen de Escort RS1800 ile sürücüler şampiyonluğunu kazanmıştı.