Metro Exodus Genişletme Bileti, oyun için Metro dünyasının yeni hikayelerini takip eden hikaye odaklı iki büyük DLC içerecek. Oyuncular, Artyom yerine yepyeni bir karakterin ve Aurora'daki tek Amerikan olan Sam yani Spartalı Koruyucunun gördüklerini deneyimleyecek. The Two Colonels - 2019 Yazı: Albay Khlebnikov, yüzeyin tam altında, ölü Novosibirsk şehrinde Yılbaşı Gecesi için oğluna kavuşmak üzere eve gidiyor. Sam's Story - 2020'nin Başları: Bombalar patlamadan önce Moskova elçiliğinde bir ABD deniz piyadesi olan Sam, uzun zamandır ana vatanına dönmenin ve ailesini hayatta bulmanın hayalini kuruyordu. Bu ihtimal, Metro'nun karanlık tünellerinde imkansız görünüyordu ama Spartalılar savaştan sonra hayatta kalan tek şehrin Moskova olmadığını öğrenince ümit beslemek saçma hissettirmemeye başladı.