Hunt: Showdown 1896 - The Son of Gunpowder
Bu DLC bir Avcı, iki Silah ve bir Tüketilebilir içerir: - Komplocu (Avcı) - Taç Külleri (Martini-Henry) - Kraliyet Sabotajcısı (Scottfield) - Ataların Öfkesi (Sağlık İğnesi) Britanya'nın Atlantik filosunun güvertelerinde, içlerinde bir hain olduğuna dair söylentiler yayılmaya başladı. Yeşil Burun Adaları yakınlarında batan iki gemi tesadüfen batmamıştı. Fail, sorgulanmak üzere toplanan kişiler arasında olmalıydı. Üç kişi bu komplodan suçlu bulunduğu için denize atıldı. Ancak aynı gece başka bir gemi daha batınca bu işin henüz bitmediğini anladılar. Büyük bir öfke askerler arasında yayıldı ve subaylar batık gemilerden sağ kalan herkesi idam etti. Krizin önlenmesiyle birlikte filoda bir kez daha sükûnet hâkim oldu. Ta ki ana gemiden çıkan ateş ve petrol donanmayı yerle bir eden bir patlamaya yol açana kadar. Bir düzine gemi battı ama suçlu da sonunda bulundu: Yalnız, mütevazı bir subay. Sadece piyade tüfeği, altıpatları ve barutun yok ediciliğine olan tutkusu sayesinde koca filoyu yerle bir edebilmişti. Başka muhtemel isyancılara göz dağı vermek için böylesine ağır bir suç işleyen birine ibretlik bir ceza verilmesi ve herkesin önünde küçük düşürülmesi gerekiyordu. Yargılama sırasında kendisini Francis Fawkes olarak tanıtan adam, Guy Fawkes'ın varisi olduğunu ve kendisini atasının misyonuna adadığını söyledi. Kazığa bağlanıp yakılmaya mahkûm edildi. 5 Kasım'da Komplocu sokaklarda dolaştırıldı ve tarihî bir şenlik ateşinin üzerinde yakıldı. Bağlanmış, maskelenmiş ve Donanma'dan geriye kalanların alay edeceği bir şekilde giydirilmişti. Hükmün alevleri derisini eritti ve maskeyi yüzüne kaynakladı. Büyük bir ızdırap içerisindeyken çocukluk anıları bir anda zihnine hücum etti. Hasta bir babanın acı dolu iniltileri, avare bir annenin acı dolu gözyaşları ve çelimsiz bir büyükannenin ninnileri... Geçmiş farklı bir şekilde yaşanmış olsaydı hayat nasıl olurdu diye düşündü. Kinle dolan Komplocu, ateşin dizginlerini yakmasına yetecek kadar uzun yaşadı. Gazabından kurtulanlar onun ürkütücü ama bir o kadar da asil bir duruşla aşağı indiğini söyledi. Komplocu su ararken halk kaçtı ve etraftaki evler yandı. Bugün bile o sokaklarda kül ve moloz yığınlarından başka bir şey yok. Yaptığı işten memnun olan ve bir gün Barut Komplosu'nun misyonunu tamamlamayı amaçlayan Komplocu vakit kaybetmeden kayıplara karıştı. Bol miktarda para kazanabileceğini ve kiniyle beslediği yeteneklerini iyi bir şekilde kullanabileceğini duyunca, hayatı boyunca sürdürdüğü mücadelesine devam etmek üzere bataklığa doğru yola çıktı.