X-Morph: Defense Last Bastion
Det här tillägget har en ny berättelsedriven minikampanj som tar spelare till världens mest avlägsna platser. Händelserna utspelar sig på 4 öar, var och en med unika egenskaper. Hugg ner enorma baobab-träd i Madagaskar, ta dig fram mellan moai på Påskön, forma om landskapet i soliga Indonesien och försök att inte smälta i Islands lava. 4 nya fiendetyper ingår också och bidrar till att ge berättelsen i X-Morph: Defense det avslut den förtjänar.