X-Morph: Defense European Assault
Det här tillägget har en ny berättelsedriven minikampanj på den europeiska fronten. Den utspelar sig parallellt med huvudberättelsen och fokuserar på den europeiska militärens kamp mot X-Morph-invasionen. Ställ till med kaos i Finland och Nederländerna innan du går vidare till den episka uppgörelsen vid franska Eiffeltornet. Europeiska försvarsstyrkor använder nya experimentella vapen som tvingar X-Morph att anpassa sig och improvisera fram ny försvarstaktik.