För att fira mästerskapets 50-årsjubileum erbjuder nu WRC 10 en helt ny jubileumsutgåva, fullpackad med nytt innehåll och nya upplevelser. Återupplev de intensivaste ögonblicken från 1973 fram till idag! Historieläget i WRC 10 sätter din körförmåga på prov under 19 historiska event som kräver att du anpassar din körning efter varje tidsperiods förhållanden. Helt nytt innehåll till WRC: - De 4 nya loppen för 2021: Estland, Kroatien, Belgien och Spanien - 6 historiska lopp inklusive Akropolis, San Remo, Tyskland och Argentina - 120 specialetapper - 52 officiella team från säsongen 2021 (WRC, WRC2, WRC3, Junior WRC), - 20 legendariska bilar från Alpine, Audi, Lancia, Subaru, Ford, Mitsubishi, Toyota och mer … Karriärläget, allmänt hyllat som ett av de bäst utvecklade och kompletta inom racingspel, har fått en omfattande uppgradering och har nu en editor så att du kan skapa dina egna team och sätta dina färger på moderna bilar! Tack vare en hyperrealistisk och superprecis fysikmotor har WRC 10 gjort körupplevelse ännu verkligare. Nu med bättre hantering av aerodynamisk kraft, turbo och bromsar på alla underlag. Även ljudet har förbättrats för att förstärka känslan. Denna otroligt tävlingsinriktade e-sport, med utmaningar varje dag och vecka, har dessutom klubbar där du kan skapa egna tävlingar och där förare kan tävla mot andra förare på sin egen nivå.