Arena Panzerplatte följer vägarna på en militär träningsbas, och är en av Rally-VMs mest ikoniska superspecialbanor. Den är reproducerad i skala 1:1 och har varit WRC-spelares favoritbana de senaste åren. Underlaget ändras hela tiden, så det är en konstant utmaning att behålla greppet samtidigt som stenhindren ser till att det inte finns plats för förare att återhämta sig om de skulle krascha.