Du är en främling. Du drev en gång omkring på det tidlösa havet och befinner dig nu på en döende världs stränder. Ur det förtärande mörkret träder en vitklädd gestalt fram – de vilsna själarnas herde – som ger dig i uppdrag att jaga de återstående väktarna av den gamla världen. Du måste resa in i mörkret för att utforska gamla ruiner, upptäcka hemligheter och bekämpa de fasor som lurar där. Utrustad med otroliga vapen och ett lager av kraftfulla artefakter måste du färdas genom gamla kryptor, sjunkna ruiner, fördärvade tempel och ylande skogar för att dräpa dina fiender. Men underskatta inte dina motståndare, för de är lika starka som många. Om du ska kunna överleva de faror som väntar måste du vara på hugget – bokstavligen. I WRATHs ådror pumpas dna från 90-talets älskade skjutspel. WRATHs värld är full av spännande strider, omväxlande miljöer och fängslande historia. De olika beståndsdelarna är skickligt sammanflätade för att skapa en autentisk och förtrollande upplevelse som är lika tidlös som de spel som inspirerade den. Utvalt innehåll: ● Slå följe med de vilsna själarnas herde genom 3 unika nav och 15 kartor. ● Utforska en vidsträckt värld höljd i mörker som skapats med passion av erfarna veteraner från Quake-scenen. ● Utplåna 15 unika fiender som lurar i skuggorna och törstar efter ditt blod. ● Besegra den gamla världens 3 gudalika väktare. ● Använd 10 artefakter för att dominera striderna, där varje konfrontation närmast kan liknas vid en våldsam dans. ● Genomsök varje bana noggrant och leta hemligheter som hjälper dig att överleva. ● Försjunk i kuslig musik sprungen ur Andrew Hulshults diaboliska sinne (Quake Champions, Dusk, Amid Evil och DOOM Eternal: The Ancient Gods Part One).