Worlds of Magic: Planar Conquest
BLI DEN ULTIMATA MAGIKERN! Utforska och erövra ett nästintill obegränsat antal unikt genererade universum och besegra dina fiender med militär och magi. Hitta städer, samla arméer, kasta besvärjelser och skapa magiska artefakter i din strävan att bli magikernas ultimata härskare i Worlds of Magic: Planar Conquest, ett turordningsbaserat 4X-strategispel. Innehåll: - Turordningsbaserat 4X-strategispel i ett unikt multiversum med 7 existensplan. - Över 40 sorters världar med väktare och byte. - Taktiska D20-strider. - Välj en av 8 raser att styra ditt rike – led din civilisation till seger! - Skräddarsy din magiker eller använd en färdig karaktär. - Välj mellan 12 besvärjelsecirklar med över 400 besvärjelser som din magiker kan lära sig. - Hitta städer, samla arméer, forska fram och kasta besvärjelser, anlita magiska hjältar med mera. - Över 100 unika militära enheter och magiska varelser att rekrytera och åkalla. - Spela striderna på ett taktiskt bräde eller simulera utgången automatiskt för att spara tid.