Wasteland 3: The Battle of Steeltown
Steeltowns mäktiga fabrikskomplex tillverkar all teknik som håller Colorado i drift och patriarken vid makten – lastbilar, pansar, vapen och robotar. Men leveranserna från Steeltown har stannat av helt och allt patriarken får från Abigail Markham, Steeltowns ledare, är ursäkter. När han skickar Rangers för att undersöka hittar de stället som en krutdurk med veken redan tänd. Arbetarna strejkar, banditer härjar ostraffat och ingen tillåts komma igenom grindarna, inte ens i patriarkens affärer. Utan hjälp skulle Steeltown kunna krascha och brinna upp för gott och ta Markham med sig, men kanske är det precis det som behövs. Rangers måste bestämma det själva. Ta dig igenom Steeltowns fabrikskomplex ensam eller i co-op i denna episka narrativexpansion. Ta på dig utmanande uppdrag, hantera nya robotfiender och lös mysteriet i Steeltowns hjärta som du tycker det passar. Taktiska strider tas till nya höjder med ny mekanik som förödande telegraferade attacker, stapling av statuseffekter, elementära sköldar och icke-dödliga vapen, som gör att du kan lösa Steeltowns dispyter på helt nya sätt. Kamp- och utrustningsskalning innebär att både nya och återvändande spelare kan ta sig in i Steeltown under sin spelomgång för en utmaning som är lämplig för nivån, med en berättelse och rollbesättning som anpassar sig till de beslut som du redan har tagit. Slaget om Steeltown utvidgar grundspelet med nya fiender, vapen, pansar och världskartmöten. Musikhandledaren Mary Ramos och kompositören Mark Morgan är tillbaka med originalspår och nya postapokalyptiskt inspirerade covers.