Wasteland 3: Cult of the Holy Detonation
Djupt inuti militärkomplexet Cheyenne Mountain tillber mutanta kulter en forntida helgedom som de kallar den heliga detonationen - en kärnkraftsexplosion som hålls i stillestånd. Oavsett om det rör sig om Gud, vetenskapsexperiment eller ett oavsiktligt mirakel, kan detonationens energi driva Colorado Springs i hundratals år eller jämna ut det på ett ögonblick. De stridande kulterna har olika åsikter om vem som ska tillåtas att hedra sin gud, och du kommer att behöva slå dig fram till altaret. Det är ett sista uppdrag för Rangers i Colorado, och resultatet kommer säkert att vara explosivt - på ett eller annat sätt. Cult of the Holy Detonation förstärker Wasteland 3-upplevelsen med inträdet i Cheyenne Mountain-komplexet, fylld med nya karaktärer, fiender, utmanande stridsmöten och kraftfulla nya vapen och rustningar. Ditt Rangers-team kommer att utmanas som aldrig förr i målbaserade möten som sätter en kreativ snurr på den redan djupt taktiska turbaserade striden. Eftersom de står inför överväldigande odds kommer Rangers att behöva stänga av reaktorer, rensa ventilationssystem och vidta defensiva motåtgärder för att stoppa en oändlig ström av farliga mutanter och maskiner i den förfallna militära bunkern.