Warhammer: Vermintide 2 - Winds of Magic
Huvudegenskaper - Ny fiendesida: Beastmen – Som groteska hybrider av människor och bestar har Beastmen människans intelligens och bestens slughet. Dessa brutala krigare välkomnar Kaoset med öppna armar utan varken medlidande eller heder. Kaosets barn känner en djup avsky för ordning och förnuft och vill att världen ska gå under i ett blodbad. - Ny högre svårighetsgrad - Kataklysm är tillbaka, nu ännu hårdare. - Höjt nivåtak - Höjt från nivå 30 till nivå 35, och med nya talanger att matcha. - Nytt framstegssystem - Helt nytt och separat Winds of Magic-framstegssystem tillsammans med Weave Forged-versioner av alla vapentyper. - 5 nya vapen – Ett för varje hjälte - Kerillian har sköld och spjut. - Sienna svingar sina flammor med en brinnande spikklubba. - Bardin har en ny uppsättning kastyxor. - Saltzpyre har nu en lövkniv. - Kruber kan använda ett tungt spjut. - Ny äventyrsnivå: Ny äventyrsnivå – Slåss mot de mäktiga och kraftfulla Beastmen tillsammans med dina vänner på en utmanande ny nivå. - - Nytt spelläge: Winds of Magic – Ta dina vänner till hjälp för att klara nya ständigt svårare utmaningar i de åtta Winds of Magics väv. Magins vindar utgörs av olika “väv” bestående av en kombination av: - Karta: En bit av en existerande äventyrskarta. - Vind: Magins olika vindar kommer att påverka och modifiera kartan. - Mål: Varje karta har ett specifikt mål som spelarna ska klara. - Slut: Om de klarar målet ställs spelarna inför den slutliga utmaningen. - Svårighetsgrad: Allteftersom spelarna gör framsteg ökas svårigheten.