Det kommer rapporter om att Warp-fördärvade droger sprids bland folket, och bieffekterna kan få förödande konsekvenser för hela den drabbade regionen. Det är svårt att säga hur allvarligt hotet är, men Imperiet kan inte ta några risker. Detta DLC innehåller ett särskilt Priority Assignment – en viktig uppgift. En utredning består av en kort berättelse och ett antal nya uppdrag. När du är klar med uppgiften belönas du med ett unikt Inoculator-material. (Uppgiften är tillgänglig först efter att ha låst upp Triglav Subsector.)