Oförklarliga våldsamheter har brutit ut bland medborgare i Imperiet som börjat bete sig som galningar. Är det Chaos som ligger bakom? Xenos som försöker lägga sig i? Eller är det kanske ett Warp-fenomen? Vad som än ligger bakom är det upp till Inquisition att utreda saken. Detta DLC innehåller ett särskilt Priority Assignment – en viktig uppgift. En utredning består av en kort berättelse och ett antal nya uppdrag. När du är klar med uppgiften belönas du med en unik artefakt. (Uppgiften är tillgänglig först efter att ha låst upp Triglav Subsector.)