Imperiet har drabbats av ännu en våg av upprorsmakare. Som tur är har Holy Ordos agenter upptäckt faran innan den hunnit sprida sig. Nu måste ledarna stoppas. Detta extramaterial innehåller en särskilt prioritetsuppdrag (Priority Assignment). En undersökning består av en kort story och en rad nya uppdrag. När uppdraget är slutfört får du ett unikt kosmetiskt objekt. (Det här uppdraget är endast tillgänglig när Triglav Subsector har låsts upp.)