En Cherub är en bioutvecklad flygande homunculus vars syfte är att hjälpa Inquisitors. De avlades fram av Adeptus Mechanicus för att symbolisera änglarna i de gamla myterna från Terran, och de representerar renhet i kejsarens ögon: den perfekta följeslagaren för de som gör kejsarens heliga arbete i Caligari-sektorn. Detta extramaterial innehåller det nya husdjuret Cherub.