Valkyria Revolution Scenario: The Soloist of the Battlefield
Berättelsen om den rödögda Valkyria och hennes inre konflikter. Detta event är ett litterärt fragment som kan ses via Bernards "Notebook" efter att kapitel 9 av spelets huvudstory har slutförts.