Valkyria Revolution Scenario: The Road to That House
Berättelsen om Anti-Valkyria Squads sanna känslor för Hans, pojksoldaten och Vanargands mest betrodde löpare. Detta event är ett litterärt fragment som kan ses via Bernards "Notebook" efter att kapitel 10 av spelets huvudstory har slutförts.