Gigantiska hedar, utmanande sluttningar och snäva kurvor väntar på att bli erövrade i Train Sim World: Northern Trans-Pennine där den brittiska järnvägen från förgångna tider återfår livet. Kör dina tåg på ett föråldrat järnvägsnät med omodern infrastruktur och utan moderna säkerhetssystem till din hjälp. Reproducerad med enastående detalj som får varje station, signal- och milstolpe att kännas så verkliga att du kan nästan kan sträcka dig bakåt i tiden och ta på dem. Det är ditt jobb att frakta passagerare på den historiska Trans-Pennine Railway. Styr dina kraftfulla lok och upplev charmen med att köra lokomotivdragna tjänster som inte längre finns i dag på den slingrande järnvägen genom Englands Pennine Hills. Oavsett om det är du som kör, åker med eller bara ser på, får du uppleva sevärdheter och ljud från den brittiska järnvägens svunna tid.