Upplev Amerikas trafiktätaste pendeltågsnät med New Yorks hets och utmaningar i Train Sim World: Long Island Rail Road! Det berömda “LIRR” kör 24 timmar om dygnet och transporterar över 350 000 pendlare varje veckodag. Ta över kontrollerna på pendeltågsnätets moderna LIRR M7 EMU för att hålla tågen rullande till och från New York och genom Amerikas mest hektiska järnvägsknut vid Jamaica, New York. I Long Island Rail Road medföljer alla tre av LIRR:s huvudstationer i New York-området – Penn Station, Atlantic Terminal och Long Island City. Den sträcker sig hela vägen österut till Hicksville och omfattar den vackra Hempstead Branch. Det är ditt jobb att se till att New York-områdets pendlare kommer i tid till totalt 26 LIRR-stationer. Kan du föreställa dig utmaningarna med att styra LIRR:s trafiktäta huvudlinje? Oavsett om du sköter kontrollerna till ett LIRR M7, åker med eller bara är åskådare får du uppleva alla vyer och ljud från Amerikas pendeltågsnät när det är som hetsigast.