Upplev den hetsiga regional- och pendeltrafiken ombord på moderna och berömda lokomotiv med Train Sim World: Hauptstrecke Rhein-Ruhr. Kör dina tåg på ett järnvägsnät som återspeglar dagsläget, komplett med olika tåg och arbetsuppgifter på de två rutterna mellan Essen och Bochum. Reproducerad in i minsta detalj som får det kännas som om du kan sträcka ut handen och vidröra varenda station, signal och skylt. Det är ditt jobb att frakta passagerare längs Deutsche Bahns trafiktäta Hauptstrecke Rhein-Ruhr. Upplev komplexiteten med att följa en tidtabell. Hämta och släpp av passagerare i tid på ett säkert och bekvämt sätt. Oavsett om det är du som kör, åker med eller bara ser på, får du uppleva sevärdheter och ljud från en modern pendellinje.