Detta tillägg är endast tillgängligt för spelare med Xbox Series X/S. Train Sim World 5: Frankfurt - Fulda: Kinzigtalbahn krävs, som ett separat köp, för att kunna utnyttja innehållet i detta tillägg. BR 111 har varit ett vanligt inslag i det tyska järnvägsnätet sedan 1970-talet, både i S-Bahn- och InterCity-trafiken. Det använder ett kontrollsystem för växling av kranar, vilket ger en annan typ av drift än den som ses på moderna lokomotiv. Passande retro är också n-Wagen, en enkeldäckad flotta med passagerarvagnar komplett med hyttvagnen Karlsruher Kopf. I detta paket ingår BR 111 och n-Wagen som ger möjlighet att köra skjut- och dragservice längs Kinzigtalbahn. Kör tjänster från endera hytten eller ta på dig konduktörsuppgifter! Dessutom ingår 3 nya, engagerande scenarier som erbjuder ytterligare utmaningar runt Frankfurt.