Österrike – ett grannland till både Tyskland och Schweiz, båda finns redan i Train Sim World, det är känt för många saker men inte minst för sitt enastående landskap och förstås sitt järnvägsnät. Drivs nationellt av ÖBB, eller österrikiska federala järnvägar, passagerare rankar tjänsten bland några av de bästa inom EU. Sjöstrand och bergsutsikt finns det en uppsjö av när du upprätthåller ÖBB:s service på deras tätt packade Vorarlberg S-Bahn. S1-linjen drivs av ÖBB 4024 Talent EMU och startar på ön Lindau, Tyskland, innan den snabbt tar sig tillbaka till fastlandet och över gränsen till Österrikes västligaste delstat. Delta i en helt ny upplevelse och lär dig krångligheterna med signalering och tågverksamhet i ett nytt land, och servera de vidsträckta, pittoreska vyerna över skimrande sjöar och snötäckta toppar med Train Sim Worlds första räd i Österrike, S-Bahn Vorarlberg!