Observera: För hela upplevelsen rekommenderar vi att du äger Train Sim World 4: Nahverkehr Dresden - Riesa som är tillgänglig som ett separat köp. Siemens Vectron-familj av lokomotiv utformades som en modulär plattform för att passa behoven hos alla järnvägsoperatörer i Europa, finns i flera lägesalternativ. Sammantaget har hittills över 2000 Vectrons beställts för användning av mer än 50 olika företag, vilket gör familjen till en välkänd och välbekant syn för alla järnvägsfans. Leasingkoncernen Railpool som är baserad i Tyskland var det första företaget som beställde Vectron och har nu över 100 beställda, främst av multisystemsorten för att passa behoven hos alla operatörer som kan behöva hyra drivkraft för tunga tjänster. Ta ansvar för detta toppmoderna lokomotiv i godstrafik längs Dresdens komplexa järnvägsnät.