Upplev den unika och spännande blandningen av klassiska huvudlinjer och höghastighetspendling i London och Englands trädgård med Train Sim World 3: Southeastern Highspeed – nu med Ashford International och Dartford! Mångsidighet och modern precision kombineras i klass 395, Storbritanniens snabbaste tåg som går i 140 km/tim. och erbjuder pendlare inrikes höghastighetstrafik på HS1 och klassiska huvudlinjer. Ta hand om trafiken på Chatham Main Line med den pålitliga Class 375/9 som kör i olika formationer mellan Rochester och Faversham. Få en smak av 90-talet med det omisskännliga motorljudet från Class 465/9, och kör fullt ut ”Kent Link Networker” på de många tågen som sträcker sig mellan Medway, Gravesend och Dartford. Byt ut passagerare mot hårt arbetande dieseldrivna godstransporter i Class 66. Arbeta med teknik och aggregation av tåg till och från Hoo Junction.