Klättra ombord på BR Class 158 Sprinter och frakta brittiska stapelvaror. Detta DMU har sedan 90-talet varit nationens ryggrad, med tjänstgöring överallt från Wick till Penzance. Kör lokal skytteltrafik i den ikoniska East Midlands Trains-designen, beundra de lokala sevärdheterna och mullra förbi med Cummins drivkraftsteknik. Från muller till vrål, störta fram genom städerna i det legendariska HST. HST var flaggskepp för Storbritanniens intercitytrafik i över 40 år och en världskänd ikon i den flashiga EMT-designen. Blås liv i VP185-lokets förgångna tid och få fart på EMT:s långdistansexpress. Åk och kör pendeltåg mellan tre stora städer, slutför ruttuppgifter eller helt enkelt åk på tågspottning från din favoritplats. Anpassa dina egna upplevelser med Scenario Planner och Livery Designer och dela dem i Creators Club.