Observera: För en fullständig upplevelse rekommenderar vi Train Sim World 3: Schnellfahrstrecke Kassel - Würzburg som finns tillgängligt som separat köp. EuroSprinter designades för att förvandla järnvägstjänsterna vid sekelskiftet, en anpassbar plattform från vilken operatörer kunde tilldela uppgifter till sina lokomotiv. En sådan variant, BR 182, blev populär i Tyskland för godsfrakt. Medan många operatörer har direkt kontroll över sina lok, hyr Dispolok ut sin flotta till företag efter behov. Det var som sådan Dispoloks BR 182 skulle bli en vanlig syn i hela Tyskland. I Train Sim World 3 får denna rusande tjur återuppleva sina dagar i gult och grått och utföra befintlig och ny godskörning mellan Kassel och Würzburg. Med Scenario Planner (Framtids planerare) får du även möjlighet att köra det över hela Tyskland. Släpp lös Dispolok BR 182 när mörkret faller!