I Expansion II: Survival gäller det att klara sig så länge som möjligt i fientliga miljöer och oförlåtande väderförhållanden. I snöstormen blir allt du hittar livsviktiga resurser! Det här nya läget kommer att testa även de mest erfarna agenterna. Överlevnadsläge Frusen och utan utrustning belägen mitt i en brutal snöstorm måste du överleva fram till extrahering är möjlig i Dark Zone. Att hitta varma kläder och utrustning är extremt viktigt för din överlevnad. Det är inte bara omgivningen som är farlig; se även upp för andra agenter och dödliga Hunters om du vill komma undan med livet i behåll.