Ge dig ut på ett stort äventyr fullt av faror, förundran och förödande vapen! Kulor, magi och svärd möts i Tiny Tinas kaotiska fantasyvärld. Skapa en hjälte och skjut/hugg/trolla dig fram genom horder av monster och grottor fulla av skatter för att stoppa tyrannen Dragon Lord. Alla är välkomna, så plocka fram dina äventyrargrejer och bli kaotiskt grym! EN OFÖRUTSÄGBAR FANTASYVÄRLD Tiny Tina ”hjälper” dig genom en fascinerande rollspelsvärld där regler är till för att brytas. Utforska en vidsträckt värld med storslagna städer, fuktiga svampskogar, fasansfulla fästningar och massa annat! SKJUTVAPEN, TROLLFORMLER OCH MER DÄRTILL Krossa skurkarna med kraftfulla vapen och förödande trollformler i de intensiva striderna. Förgör arméer av kaxiga skelett, landlevande hajar och kolossala bossar. Ge dig sedan ner i de farliga grottorna och leta efter otroliga skatter! SAMARBETA OCH BESEGRA ONDSKAN Dina medspelare är den envisa kapten Valentine och paragrafryttarroboten Frette. I kampen mot Dragon Lord får ni lära känna älskvärda karaktärer som den lutsvingande bardbaren och knogfadern. ANPASSA DIN HJÄLTE Skapa den perfekta hjälten med det djupa anpassningssystemet, som låter dig blanda fantastiska förmågor från sex olika färdighetsträd. Levla upp, förbättra din karaktär, samla en större arsenal och bli den ultimata äventyraren. KAOTISKT SAMARBETE Ta dig an berättelsen ensam eller med upp till tre vänner online eller på samma skärm. Dela bytet rättvis eller slåss med näbbar och klor om de bästa grejerna – det är helt upp till er!