Det är verkligen något magiskt med Te Awaroa National Park, något som har fångat både filmregissörers och jägares intresse i flera generationer. Böljande kullar, tempererade regnskogar och lövskogar skapar tillsammans ett mikrokosmos av hela Sydön i Nya Zeeland. Se landskapet förändras mitt framför ögonen på dig när du vandrar omkring i detta vackra reservat. Medan jägare tar sig hit för att jaga sikahjort, gems och vilda getter har Te Awaroa National Park även fått turister tack vare de filmer som nyligen spelats in i området. Det är upp till dig och väktaren Kiri Taylor att se till att inga permanenta skador görs på det eleganta reservatet och att dess inhemska flora och fauna bevaras. TE AWAROAS FAUNA Att spåra de många djuren som strövar omkring på Te Awaroas fantastiskt varierade miljöer är en av jägarnas favoritaktiviteter. För vissa är det adrenalinkicken av att smyga efter en magnifik sikahjort i bokskogen som lockar hit dem, medan andra kommer i hopp om att få en sällsynt glimt av vilda grisar, getter och gems. Och för de som är ute efter en mer avslappnad upplevelse finns det gott om kronhjort, kalkon, kanin och dovhjort att jaga. NYA ZEELANDS FLORA Det är ingen överraskning att Te Awaroa har använts för att skildra sagolandskap, eftersom dess ständigt föränderliga ekosystem verkligen är en fröjd för ögonen. Från de branta spektakulära bergen som delar av reservatet till de glittrande stränderna och täta tempererade skogarna förvandlas regionen under fötterna på en. Det finns även mer välbekanta jaktmarker som gran och tallskog. FLEXIBELT ÖVERSKOTTSGEVÄR F.L. Sporter .303:s bristande skick kompenseras gott och väl av dess prestanda. Repetersystemet är smidigt, pålitligt och enkelt att använda, och det är ett beprövat gevär för både jakt och målskytte. Med ett stort urval av kompatibla sikten och en lång effektiv räckvidd kan det fälla många olika djur utan problem. UPPDRAG OCH MÅTT Te Awaroa National Park, som breder ut sig över hela 64 kvadratkilometer, har alltid varit en plats där man kan komma bort från allt, både för de första polynesiska bosättarna som de dristiga män som blev kända för att jaga hjort från helikoptrar. Men det är tuffa tider och när väktare Kiri Taylor motvilligt går med på att tillåta inspelningen av Hollywoodfilmer på reservatet går det från lugnet själv till det nya heta stället för dagsturister över en natt. Nu när reservatets sköra ekologi hotas har Kiri fått nog. Med dig vid sin sida tänker hon visa världen att Nya Zeeland inte bara handlar om haka och hobbitar. Ta hand om lokala hot, agera fredsmäklare mellan gamla vänner och upptäck sanningen bakom en sedan länge bortglömd legend i 16 nya storyuppdrag. DELA UPPLEVELSEN Du kan jaga i Te Awaroa National Park även om du inte äger DLC:t genom att gå med någon som äger det i flerspelarläget. Detta ger dig åtkomst till allt förutom storyuppdragen.