En hönsfågel har hittat fram till Layton Lake District och Doc’s Outfitters har lagrat upp med ny utrustning för att bäst jaga dessa gräsänder. Nordin 20SA: 20GA Semi-auto är ett flexibelt vapen för en krävande skytt och den perfekta följeslagaren till en jägare med en heldag framför sig. Nordin 20SA reglererar mästerligt gastrycket för pålitlighet och fantastisk hantering vid varje laddning. Automatisk laddning, kombinerat med treskottskapacitet, garanterar flera skott på målet och maximerar jaktskörden. Vare sig det är småvilt eller mellanvilt, höglandsbyten eller sjöfågel. Ammunition: All 20-kalibrig hagelgevärsammunition som har släppts hittills är kompatibel med Nordin 20SA, samt en ny ammunitionstyp som är specifikt utformad för att jaga änder med (20GA Steel Birdshot, läs mer nedan). 20GA Steel Birdshot Blyfri, giftfri ammunition som är testad och följer alla lokala och utländska jaktrestriktioner, samtidigt som den är utformad för att vara idealisk för fågeljakt. Varianter Nordin 20SA finns i tre olika färgvarianter: Serviceman, Clandestine och Artisan. Lockbeten: Dessa häpnadsväckande naturtrogna och handgjorda gräsandslockbetena kommer i två varianter: Drake och Hen. Genom att ge intrycket av ett frodigt, rikt och säkert födoområde, kommer dessa helkroppslockbeten att lura även de mest försiktiga av gräsänder, och få dem att bryta formationen för att landa i närheten. Sjöfågelskydd: Det perfekta skyddet för att jaga gräsänder vid sjökanten. När det är utplacerat smälter jägaren in i omgivningen bättre, samtidigt som hen fortfarande är mycket rörlig och kan sikta fritt.