Efter explosionerna i ‘Ties That Bind: Part One’ fortsätter vi med Javier som försöker sätta ihop de trasiga delarna av Garcia-familjen. Men deras tidigare beslut väger ner dem och Clementine, familjen Garcia, och deras nya allierade tvingas på flykt. Nya hot dyker upp och det är inte bara Javiers förflutna som kommer för att hemsöka dem. Vem kan man lita på? Var hittar man en trygg fristad? Del två av en spelserie i fem delar. Köp av det här tilläggsmaterialet kräver The Walking Dead: A New Frontier - Episode 1.