The Talos Principle 2: Deluxe Edition
Deluxe Edition innehåller The Talos Principle 2 och DLC:t Road to Elysium. The Talos Principle 2 är ett pusselspel som spelas i förstapersonsperspektiv och tvingar en att se saker ur helt nya perspektiv. Första spelets filosofiska teman och otroliga miljöer tas till en helt ny nivå med gradvis klurigare utmaningar. Du är född i en värld där den biologiska mänskligheten har dött ut men lever kvar i form av en stad full av robotar, och nu måste du ge dig ut på ett tankeprovocerande äventyr där en mystisk jättebyggnad med enorma krafter står i fokus. Ju mer du upptäcker, desto fler frågor tvingas du ställa om kosmos själva natur och meningen med civilisationer. Brutna löften om en bättre morgondag, rädslan för att göra om människornas misstag, valet mellan att gå förnuftets väg eller ge upp på mänskligheten helt och hållet… besluten du tar och vems sida du väljer får avgörande konsekvenser. En ny generation pussel Lös pussel av alla dess slag och svårighetsgrader – bland annat metapussel och riktigt svåra så kallade guldvarianter. Du kan klara spelet utan att lösa allt eller försöka bemästra spelet helt och hållet för finfina belöningar. En rad nya förmågor som tyngdlagsmanipulation och tankeöverföring har lagts till utöver originalets mekanik, så spelet känns både nytt och fräscht och välbekant på samma gång. En filosofisk odyssé Vänd blad i The Talos Principles berättelse med en tänkvärd och karaktärsdriven handling som har flera slut och är skriven av Jonas Kyratzes (The Eternal Cylinder, Clash: Artifacts of Chaos) och Tom Jubert (The Swapper, Subnautica) från första spelet, nu i sällskap av Verena Kyratzes (The Hand of Merlin, Serious Sam 4). Du sköna nya värld Utforska över ett dussin nya omgivningar – bland annat en stad på paradigmskiftets rand och en lika mångsidig som mystisk ö som vilar på nyckeln till framtiden. Ta en paus från all pussellösning genom att upptäcka hemligheter från förr och kvarlevor av en bortglömd dåtid. Skapelsens ljuva toner Förlora dig helt i The Talos Principles bitterljuva värld med ett oförglömligt soundtrack av den mästerliga kompositören Damjan Mravunac (Serious Sam, The Talos Principle) och ett gästspel av Chris Christodoulou (Risk of Rain 1 och 2).