The Riftbreaker: Heart of the Swamp
Koloniseringsuppdraget på Galatea 37 har tagit Ashley och mr Riggs till olika unika platser på planeten. Den här gången måste våra hjältar ge sig av till Fungal Swamp – ett mångfaldigt ekosystem som kretsar kring ett stort svampträd. Tyvärr är det här vackra ekosystemets balans i fara. Parasitiska arter härjar i naturen. Ashley tar sig an att återställa balansen i Fungal Swamp. Om expansionen: Heart of the Swamp är den tredje världsexpansionen till The Riftbreaker. Upptäck Fungal Swamp i en helt ny del av berättelsekampanjen. Uppdragen har flera lager och låter dig undersöka hur det lokala ekosystemet fungerar. Kunskapen du får låter dig anpassa din teknik och strategi för att ta dig an utmaningarna i den här okända regionen. Återställ harmonin i det här ekosystemet eller lämna en hög med aska bakom dig. Välj själv. Innehåll: Upptäck en helt ny del av berättelsekampanjen i det nya ekosystemet Fungal Swamp. Bygg baser på torra land och i vattnet när du anpassar din teknik efter miljöförhållandena. Forska på unika arter av flora och fauna. Få reda på hur de anpassade sig för att leva i Fungal Swamps extrema miljö. Nyttja avancerade basbyggestekniker för att skapa komplexa strömförsörjningskedjor till dina utposter. Håll fienden borta med nya enorma försvarstorn. Kämpa tillbaka mot sjukdomen som skadar balansen i det bräckliga ekosystemet. Innehåll i expansionen: Berättelsedelen i expansionen är integrerad i huvudkampanjen i basversionen av The Riftbreaker. Den nya delen och innehållet i expansionen låses upp när du gör framsteg i spelet. Om du redan har klarat kampanjen i The Riftbreaker kan du fortsätta äventyret där du slutade. Den nya delen av berättelsen låses upp automatiskt och ger dig valet att utforska den nya delen av världen.