The Poison Wind Globadier
Hired Sword är en ny Hjälte som kan rekryteras för att skräddarsy din armé ytterligare. Poison Wind Globadier finns tillgänglig för Skaven och Cult of the Possessed Warbands. Globadiers är Clanrats som mästrat de lömska vapnen av Clan Skryre, och säljs som krigare till arméer av Warlock-Engineers. Warpstone-gasen i kloten kan döda eller lemlästa fiender, eller stoppa trollkarlar från att använda sin magi. Andra alkemiska gaser kan stärka, eller till och med hela, de som utsatts för dem. Dessa obehagliga och lömska Ratmen tillverkar till och med bomber som ser ut som wyrdstone för att skada oförsiktiga.