The Holy Gosh Darn
Spola tillbaka tiden och rädda framtiden i detta tidsreseäventyrsspel. Om sex timmar kommer himmelen att förstöras. Om inte du lyckas förhindra det, det vill säga. Använd dina krafter för att resa genom tiden för att fritt hoppa mellan det förflutna och framtiden genom himmelen, helvetet, jorden och Helheim. Upptäck information från en tidslinje för att skriva om historien i en annan för att se till himmelen inte sprängs. Igen. The Holy Gosh Darn är ett narrativt äventyrsspel med en tidsrese-twist. Du spelar som ängeln Cassiel. Du har fått i uppgift att förhindra en fantomarmé från att invadera himmelen, vilket hade varit rätt så störigt eftersom du bor där. Du upptäcker något som kallas Herre Jösses Jädra, eller ”Holy Gosh Darn” som de som är annorlunda språkligt lagda hade sagt, en mystisk artefakt som Gud skapade för tusentals år sedan. Nu måste du dra på din tidsreseklocka och skutta fram och tillbaka mellan det förflutna och framtiden. Du kommer träffa en rad absurda karaktärer på platser som förändras dynamiskt, allt för att upptäcka hemligheten bakom livet, universum och ... ja, rubbet, typ. Detta hysteriska action-äventyr sträcker sig över flera tidsperioder och genrer som tillsammans ruvar på svaren några av livet klurigaste frågor, till exempel varför man blir spyfärdig av att resa i tiden, hur det kommer sig att änglar får svära och varför det är helt okej att hoppa över dialog när man bara har sex timmar på sig att rädda himmelen. Här vankas befängd humor, innovativa pussel och en hysterisk berättelse med ett Metroidvania-upplägg från Perfectly Paranormal, teamet bakom Manuel Samuel och Helheim Hassle. Innehåll: Fyra olika världar att utforska genom både tid OCH rum! En unik, tidskänslig berättelse där spelarna måste skynda på de andra karaktärerna för att upptäcka ny information. Upptäck nya berättelsedelar som öppnas upp beroende på framsteg, tid, rum och logik. 23 himmelska höjdare att förolämpa! Måste dissa fler! Träffa alla dina favoritbibelkaraktärer! Exakt 4 250 hundar – och du kan inte klappa en enda av dem.