The Doomweaver
Hired Sword är en ny Hjälte som kan rekryteras för att skräddarsy din armé ytterligare. Doomweaver finns tillgänglig för Skaven och Cult of the Possessed. Doomweavers är mystiker som drar nytta av Winds of Magic, och är både kraftfulla och ynkliga. Eftersom deras huvuden är hela tiden fyllda av konstiga syner och ljudet av demoner som river och krafsar på gränsen till vår värld, är det inte konstigt att de sakta men säkert förlorar greppet om verkligheten. De energier de kontrollerar vrider deras kroppar i diskreta mutationer. Samtidigt är magin de utför rent kaos, uråldrig och nära nog ostoppbar.