The Council - Season Pass
Säsongspasset ger dig tillgång till episod två till fem. The Council är ett episodspel olikt alla andra. Spelet är ett banbrytande och berättande äventyrsspel där dina val och din karaktärs utveckling spelar stor roll. Fatta svåra beslut, utveckla en rad färdigheter och påverka direkt hur historien utvecklar sig. Konsekvenserna är permanenta och det finns ingen återvändo. The Council tar sin början 1793. Spela rollen som Louis de Richet, medlem i ett hemligt sällskap, efter hans inbjudan till en privat ö utanför Englands kust. Uppmärksammade gäster som Napoleon Bonaparte och George Washington gör honom sällskap. Den ovanliga inbjudan handlar dock om mer än de prestigefulla gästerna. Richets mamma har försvunnit på ön och var och en av de färgstarka personligheterna har sin egna dolda agenda.