The Adventure Pals
Med inspiration från både klassiska plattformsspel och tecknade serier skickar The Adventure Pals ut dig och dina bästa vänner (en giraff och en sten) för att rädda världen och din pappa från att bli förvandlade till varmkorv! Stig i nivå för att lära dig specialfärdigheter, kasta bomber och klappa till saker med ditt svärd. Hitta cupcakes för att låsa upp dräkter och fyll din klippbok med hemliga klistermärken i fem stora kreativa områden, var och ett med sina unika nivåer. Utforska Treevales mystiska skogar, vandra i månens hemsökta kratrar och dyk ner i havets djup för att upptäcka den försvunna staden Crablantis. Det är en blandning av kärleksfullt handgjorda actionfyllda plattformsnivåer och rollspelsliknande platser med invånare som ger dig uppdrag och föremål, samt andra godbitar som du kan köpa för att göra din resa lättare. Precis som en macka med sylt och jordnötssmör är The Adventure pals både sött och salt och kanske ibland lite knaprigt. Det är lättsamt och knasigt kul oavsett ålder. Jo, och tre ord: Giraff. Helikopter. Tunga.