Surviving the Aftermath: Rebirth
Du har länge kämpat för att överleva på jorden efter katastrofen. Tack vare din kunskap, dina färdigheter och ditt ledarskap kan du nu äntligen se fram emot ett nytt kapitel för mänskligheten. “Rebirth” (återfödelse) är ditt mantra, ditt mål, drömmen som får dig att besegra gamla och nya utmaningar, för dina överlevare och hela mänskligheten. Huvudfunktioner i “Rebirth”: Röta: från hot till resurs Efter flera årtionden av radioaktiv strålning har en ny plåga vid namn röta dykt upp. Muterade svampar har börjat smitta djuren och gjort dem aggressiva och farliga. Den här infektionen har spridit sig över ödemarken och hotar att ta över helt. Du måste hitta ett botemedel mot rötan för att försvara dig mot den. Samla prover på rötan, studera dem i en ny forskningsbyggnad och gör upptäckter för att låsa upp nya byggnader, resurser och uppgraderingar. Från ödemark till grönskande ängar Dags att förvandla det här karga landskapet till bördig jord! Med terraformeraren kan du välkomna nytt liv: ju mer du terraformerar, desto grönare och frodigare blir kartan med mängder av växter och djur. Se upp för de rötangripna områdena som du terraformerar – rötmonster kan spawna och anfalla dina överlevare. Nya byggnader och uppgraderingar “Rebirth” lägger till tre nya byggnader, tre byggnadsuppgraderingar och ett helt nytt rötlabb i flera etapper med ett forskningsträd. En reningspost låter dig ta bort små depåer av föroreningar och kan uppgraderas till en utrotningsanläggning för att rensa bort rötangripna bon, kupor och lyor. Den vanliga terraformeraren förvandlar landskapet till terraformerad jord och kan uppgraderas till en avancerad terraformerare. Miljöstationen utvecklas till stationen för farligt avfall. Med den kan överlevarna rensa bort rötkärnor och stoppa varelsernas anfall. Vaktposterna är ingen ny byggnad, men de har blivit rejält förbättrade och är nu viktigare än någonsin när du ska försvara din koloni.