Starpoint Gemini 2: Origins
STARPOINT GEMINI 2 DLC Gemini stjärnsystemet är en före detta koloni av den gigantiska Jordimperiet. För 23 år sedan hotades Gemini koloniala direktoratets makt av Geminiförbundet – en grupp unga revolutionärer vars enda mål var en förenad och ännu viktigare fri och oberoende Gemini. Förbundet växte snabbt och det var inte länge förrän hela systemet blev inblandat i ett krig för självständighet – och allt pekade på att direktoratet kommer att förlora kriget. Men kriget slutade dock plötsligt efter en incident med Starpoint; den incidenten spärrade faktiskt hela systemet av från Imperiet. Förbundets ursprungliga idéer försvann snabbt och på nästan ingen tid dök nya aktörer upp på scenen: Korkyra Triumviratet, Baeldor Republiken och Nyxia Konsortiet. Otaliga rumsliga anomalier, som var en bieffekt av incidenten, slet många skepp från det normala tidsflödet bara att ta några av dem tillbaka under de 23 åren. Men forskare slösade inte tid; istället arbetade de flitigt att hitta på ett sätt att dra de strandsatta ”Gengångarna” tillbaka till den normala rumtiden. Du är en av de gengångarna som har kommit tillbaka bara att se att hela världen och allt de trodde på och kämpade för har förändrats och blivit helt oigenkännlig. Du måste hantera på något sätt i den nya Gemini, som har fallit in i kaos och oordning, och återuppliva gamla ideal att avsluta det som började för 23 år sedan. Drag: Spela igenom 30 handlingsuppdrag av den ursprungliga Starpoint Gemini, skapad som ett fritt nedladdningsbart innehåll (DLC) för Starpoint Gemini 2!