Patrik-älskare, er tid är nu – och Bikini Botten är er öppna lekplats! Bli showens stjärna, gör dina knasigaste idéer till verklighet och njut av det fysikbaserade kaos som utspelar sig runt dig. Släpp loss i SvampBobs värld, från Krångliga Krabban till Handskeberg. Hoppa fallskärm med ett parasoll (eller inget alls), leta efter gömda skatter på tippsen eller släpp loss din vrede i fru Puffs ilskerum. Använd allt du hittar – från en revblås till en färgburk – för att göra världen till Patriks drömlekplats. Ta dig an utmaningar bara Patrik skulle ge sig på, skapade av dina bästa vänner – SvampBob, Sandy, herr Krabba och… Plankton. Eller så kan du göra ingenting alls, längre än någon annan någonsin skulle klara av – du kan vara så mycket Patrik du vill. Kliv in i en av Bikini Bottens mest gåtfulla hjärnor, glöm alla regler och få den dråpligaste och mest kaotiska upplevelse du kan tänka dig!