En idyllisk sommar vid Lake Tardicaca förvandlas till en mardröm när lägerledarna försvinner. Samarbeta med FastPass, Dr Timothy, Professor Chaos och den nya medlemmen Mintberry Crunch för att rädda sommarlägret. Omfamna den nya karaktärsklassen "Final Girl" och övervinn oddsen för att överleva. EN HELT NY BERÄTTELSE FRÅN SOUTH PARKS SKAPARE – Utforska nya områden och slåss mot nya fiender vid Lake Tardicaca. EN NY KOMPIS I MINT-BERRY CRUNCH – Bradley Biggle, alias Gok-zarah, kommer från sin planet med kraften hos mint och bär. NYA KLASSEN FINAL GIRL – Det finns alltid en tjej som överlever alla skräckfilmer. Den här klassen förkroppsligar hennes list och uthållighet.