Scrats helknasiga nötäventyr i Ice Age!
Hjälp Scrat att söka efter kristallnötterna Ice Age-favoriten Scrat, den sabeltandade ekorren, är tillbaka igen i ett helt nytt äventyr! En mystisk mekanism i ett gammalt Scratazon-tempel har låst in hans käraste ägodel och det enda sättet att få tillbaka den är att hitta de fyra legendariska kristallnötterna som finns utspridda över världen. Det är upp till dig att guida Scrat genom ett urkul 3D action-äventyr där ni kämpar mot skräckinjagande förhistoriska djur, överlever knasiga katastrofer och till slut återbördar de saknade relikerna till deras rätta hem. Upptäck Ice Age-världen! Gör dig redo att besöka en mängd klassiska Ice Age-platser när ni hoppar från istapp till istapp, surfar på våldsamma gejsrar, hoppar över brinnande lava och klättrar höga höjder – allt ackompanjerat av Scrats skrattretande akrobatik. Du kanske till och med träffar några bekanta Ice Age-kompisar på vägen! Sök efter specialkrafter! Utforska äventyrsfyllda platser, hitta skatter med specialkrafter som hjälper Scrat att hoppa högre, lyfta tyngre och hitta alla skatter. Det är en farlig värld Det krävs mod för att hitta kristallnötterna! Var redo att tackla våldsamma vargar, ilskna insekter, enorma förhistoriska bossar och det värsta av allt – Scrats otur som aldrig tycks ta slut!