Roots of Evil
Oakvale - en by som är belägrad av korrupta monster. Flyktingarna misstänker Leshy, skogsanden, och vill förstöra honom. Skogsbon har en annan uppfattning och ber vår hjälte om en fredligare lösning. Kommer Ivan att böja sig för folkets vrede, lyssna på Skogsbons vädjan eller besluta Leshys öde på egen hand? Ta reda på om han är tillräckligt stark för att övervinna den utbredda korruptionen, medan han även stöter på färgstarka karaktärer som mytomspunna Kuma Lisa, Prylpojken och Lånehajen Gigi, i separata fristående äventyr.