RoboCop
Alex Murphy var en hårt arbetande polis som brutalt avrättades av ett lokalt gäng. Efter att ha väckts till liv med hjälp av OCP-teknologi förvandlades Murphy till RoboCop, en extremt avancerad cybernetisk polis vars mål är att upprätthålla lagen och skydda oskyldiga. Som RoboCop tar han klivet in i Mortal Kombats universum med några uppgraderingar, och är redo att tjäna allmänheten genom att besegra alla som står i hans väg.