RimWorld Console Edition - Ideology
VAD TROR DU PÅ? Med Ideologi-expansionen får varje person i spelet ett eget trossystem. Allt är anpassningsbart. Du kan bygga svindlande tempel, genomföra oförglömliga ritualer, jaga efter ditt trossystems vördade reliker och söka transcendens bortom verkligheten i detta nya, episka archonexus-slutspel. Upptäck nya sätt att uppleva RimWorld Console Edition med Ideologi-expansionen. MEMES Varje trossystem är uppbyggt runt 1-4 grundläggande memes, där varje meme representerar en grundläggande idé i trossystemet. Genom att kombinera memes och ändra detaljerna för hur de uttrycks kan du skapa en nästan oändlig mångfald av olika trossystem. FÖRESKRIFTER Varje meme kan leda till ett urval av olika föreskrifter. Varje föreskrift är en specifik regel eller riktlinje som påverkar ett specifikt beteende eller en specifik preferens. Varje trossystem har en inställning gentemot slaveri - vissa anser det vara en avskyvärd sed, medan andra accepterar det eller till och med kräver slavar som en del av sin tro. Samma meme leder inte alltid till samma föreskrifter - om du vill ha detaljerad kontroll kan du redigera och randomisera föreskriver precis som du vill. KONVERTERING Personer kan konvertera varandra till nya trosuppfattningar. Du kan ge fångvaktare i uppgift att konvertera fångar, eller använda din moralguides specialförmågor. Personer kommer också försöka konvertera de runt dem. SPECIALROLLER Använd dina favoritkolonisters styrkor och färdigheter genom att tilldela dem formella sociala roller. Varje trossystem leder till specialroller som troende kan ta på sig. RITUALER Varje trossystem fastställer en uppsättning unika ritualer. Dessa evenemang, som kontrolleras av spelaren, är speciella sammankomster som har en rad olika effekter beroende på hur de utförs. GAURANLEN-TRÄD En unik sorts träd som kallas Gauranlen-träd kommer då och då att börja växa nära din koloni. De majestätiska orange träden har en symbiotisk relation med små varelser som kallas dryader. YTTERLIGARE QUESTS Ideologi lägger också till nya quests som relikjakter, uråldriga komplexa plundringsquests, nya tillfälliga lägerplatser och att hjälpa grupper med tiggare. NY BYGGNADER Trossystem låser upp nya byggnader. Många av byggnaderna används för att stödja ritualer. Trossystem låser också upp specifika nya byggbara saker som har specifika funktioner. STILAR Varje trossystem är förknippat med olika estetiska stilar. Stilar påverkar hur många saker ser ut - ritualer, möbler, golv, kläder och konst. Dina kolonister kommer tycka om att vara i närheten av saker som matchar deras trossystems stilar, och vissa kan rata andra trossystems stilar. ARCHONEXUS-SLUTSPEL I och med att din koloni blir rikare får du chansen att sälja hela alltet och börja om med dina favoritkolonister och favoritdjur. I gengäld får du en del av en karta som leder till archonexuset - en kanal genom vilken en uråldrig maskinsuperintelligens sägs påverka den fysiska världen.