Rambo
John J. Rambo är en före detta elitsoldat i den amerikanska armén som hemsöks av sin tid i Vietnam. Han är stenhård, aggressiv och känd för att ge sig på farliga uppdrag ensam. Den levande enmannaarmén har återvänt för att infiltrera Mortal Kombat-universumet, där han använder sin våldsamma råstyrka mot alla som står i hans väg.