Rain
Rain växte upp föräldralös och hade inga vidare framtidsutsikter, men för att göra något av livet tog han värvning i Edenias armé. Hans talang för det taktiska ledde till en snabb befordran, och han använde sin nya position för att ta reda på sina föräldrars identitet. Det kom som en chock när han fick reda på att han var den oäkta sonen till guden Argus, Edenias beskyddare. Argus hade lämnat bort Rain och hemlighållit vilka som var hans föräldrar för att slippa både skam och skandaler. Beväpnad med sanningen kämpar nu Rain för sin plats i Edenias panteon. Om han inte ges platsen frivilligt tänker han ta den med våld.