Puzzle Bobble är en serie pusselspel där spelaren avfyrar bubblor från botten av skärmen, och bubblorna poppar när tre eller fler av samma färg nuddar varandra. Spelaren klarar varje bana när de uppfyller villkoren för den banan. Högre poäng får man när många bubblor rasar på en gång eller när bubblor sprängs genom att bubblor skjuts och studsar på väggarna. Ha kul när du spelar ensam i pusselläge, där du kan ta dig tid att lösa pussel, eller mot en vän, där ni skjuter bubblor mot varandra. Njut av de portade versionerna av arkadspelen Puzzle Bobble 2X och Puzzle Bobble 3, samt fyra hemkonsolversioner släppta i Japan och utrikes, med extra originallägen. Spelen har också nya funktioner som tillbakaspolning, långsamt läge och snabbspar, som är perfekta för övning, strategiplanering och banskapande. ◆Innehåll Arkadutgåvor av Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition ... Hemkonsolportar i japanska och utländska versioner av arkadspelen Puzzle Bobble 2 och Puzzle Bobble 2X (1 eller 2 spelare). Arkadutgåvor av Puzzle Bobble 3 / BUST-A-MOVE 3 ... Hemkonsolportar av japanska och utländska versioner av arkadspelet Puzzle Bobble 3 (1 eller 2 spelare). Utmaningsläge ... Uppfyll vissa villkor för att klara banor (Puzzle Bobble 3 / BUST-A-MOVE 3). Samlingsläge ... Spela totalt 1 026 banor designade av spelare från då (Puzzle Bobble 3). Redigeringsläge ... Placera bubblor i fältet för att skapa dina egna banor (Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition). ◆Användbara funktioner och alternativinställningar endast tillgängliga i S-Tribute ・Tillbakaspolning Spola tillbaka spelet en viss tid och fortsätt därifrån. ・Långsamt läge Sakta ner spelhastigheten med ett knapptryck. ・Snabbspar/laddning Spara spelstatus när som helst. ・Obegränsade krediter Gränsen för antalet fortsättningar kan inaktiveras, vilket möjliggör oändliga fortsättningar. ・Skanningslinjer Härmar den nostalgiska CRT-skärmen. ◆S-TRIBUTE Omsläpp av klassiker producerade och utvecklade av City Connection med Zebra Engine under Saturnus-eran. Spela en mängd olika titlar med förbättrade kontroller och nya funktioner.